Membina beberapa blog.

Pada masa ini, saya mula mendapat tajuk yang sesuai..tajuk yang penulis pilih adalah "PENGINTEGRASIAN SUMBER MAKLUMAT DARI LAMAN WEB UNTUK PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN PERIBADI RASULULLAH SEBAGAI CONTOH AKHLAK MULIA” .

Maklumat dari penyelia:
Sehingga tahap ini anda telah pun mempunyai tajuk dan mempunyai blog. Untuk kajian ini anda akan mempunyai sekurang-kurangnya 4 blog yang berasingan.
1. Blog peribadi/personal (optional)
2. Blog tentang proses anda menjalani latihan ilmiah (anda perlu mencatatkan refleksi setiap proses yang ada lalui semasa membuat latihan ilmiah ini (proses kajian dan refleksi metakognitif)
3. Blog tentang laman-laman web yang berkaitan dengan tajuk anda yang telah dipilih dan dinilai berdasarkan standard pemikiran (pemikiran kritikal)
4. Blog tentang pengajaran dan pembelajaran tajuk anda (pemikiran kreatif anda)

Setelah mendapat maklumat seperti di atas, pada mulanya Penulis berasa tertekan kerana sebuah blog pun dah berasa susah untuk disiapkan, apatah lagi 4 blog. Namun, demi mencari ilmu penulis menguatkan semangat dan akan meningkatkan lagi usaha membina 4 blog tersebut dan penulis berpegang pada kata2 ini “Dimana ada kemahuan di situ ada jalan”.
Penulis pun mula lah membina 3 blog lagi pada emel yang sama.. penulis mulanya tidak tahu bahawa blog yang 3 lagi boleh didaftar pada emel yang sama, kwn2 la yang memberitahu..Maka, pencarian 3 templte pun kembali lagi.. mencari 3 template dan memasukkan pada blog penulis yang lain tidak menjadi masalah lagi kerana telah mengetahui caranya sebelum ini.

0 Comments:

Post a Comment