Percubaan dalam membina blog

Buat pertama kali penulis membina blog, Penulis telah mendaftar ‘sign up’ pada www.blogger.com dan mengisi borang yang telah disediakan pada laman tersebut. Setelah mendaftar masuk, penulis melihat dan meneroka laman blogger tersebut. Pada masa inilah penulis banyak bertanya kwn2 apakah yang seterusnya perlu dilakukan. Firstly, penulis melihat kwn2 sibuk mencari template yang sesuai untuk dijadikan template blog mereka..Penulis pun apa lagi, terus mencari template yang sesuai dengan pandangan mata penulis.

Pencarian template mengmbil masa juga disebabkan masalah mencari template yang lawa-lawa dan juga masalah internet slow..Yang buat penulis tension adalah masalah internet slow, keadaan inilah yang banyak membuang masa penulis.

Setelah menemui template yang berkenan dengan template yang sesuai, pengarang meminta kwn memberi tunjuk ajar bagaimana nak memasukkan template ke dalam blog penulis. Setelah diberi tunjuk ajar, penulis pun telah dapat kemahiran memasukkan template tersebut pada blog. Terima Kasih kepada kwn2 yang membantu.

0 Comments:

Post a Comment