Pemilihan tajuk

Pada perjumpaan pertama bersama penyelia, penulis dan rakan-rakan yang lain diberikan taklimat ringkas oleh penyelia mengenai latihan ilmiah kumpulan ini. Latihan ilmiah yang kami akan lakukan adalah berbeza dengan latihan ilmiah yang dilakukan oleh pelajar tahun empat yang lain. Pada mulanya, penulis berasa risau dan bimbang kerana masih kabur tentang apa yang sepatutnya perlu dilakukan untuk latihan ilmiah. Atas penerangan yang diberikan oleh penyelia, penulis mula dapat menggambarkan sedikit apa yang perlu dilakukan.

Pada mulanya,penyelia meminta kami memilih tajuk yang sesuai dan bertepatan dengan silibus mata pelajaran pendidkan Islam. Apa yang berbezanya, kami dikehendaki menjadikan tajuk tersebut lebih mendalam dan meluas dan membolehkan pembaca berasa berminat untuk membacanya.

Sambil mencari tajuk, penyelia meminta kami meneroka sedikit sebanyak tentang pembinaan blog. Oleh kerana kumpulan ahli ilmiah kami ramai,kami dapat bebincang, menunjuk ajar, meminta bantuan dan lain-lain lagi sesama ahli. Terdapat juga ahli kumpulan yang telah mahir dalam membina blog. Jadi, apa lagi..Penulis pun selalu bertanya-tanya dengan kengkawan yang lain tentang membina blog ini. Biasala…penulis baru berjinak-jinak dalam membina blog dan merupakan pertama kali membina blog.

0 Comments:

Post a Comment