Yahoo group???




ilmiah2008@yahoogroups.com merupakan emel yahoogroup bagi kumpulan latihan Ilmiah ini yang mana setiap ahli kumpulan wajib mendaftar dalam yahoogroup. Tujuan utama yahoogroup adalah bagi memudahkan ahli group sentiasa berkomunikasi dan saling berkongsi idea dalam masalah yang dihadapi antara ahli dan juga penyelia. Penyelia juga menjadikan yahoogroup ini sebagai medium untuk menyampaikan sebarang maklumat yang ingin disampaikan kepada kami. Sebagai contoh:

Assalamu alaikum,

Sebagai panduan untuk pencarian maklumat laman-laman web yang berkaitan dengan tajuk anda menggunakan strategi metakognitif - sila pelajari kandungan laman web Metaku:

www.cahtma.com/ metaku/index64. html

anda perlu mendaftar sebagai pengguna. seterusnya lakukan analisis kendiri. Jawab dengan tepat dan kemukakan keputusan kepada kami.

Saya beri tempoh untuk anda mempelajari maklumat tersebut dan dijadikan pengetahuan yang perlu diaplikasikan dalam kajian ini dalam tempoh seminggu dari sekarang (16 sept 08)

Saya juga menghantar kepada email sdr/i dan saudari borang penilaian penggunaan laman web Metaku sebelum 16 sept.

Dalam yahoogroup kami telah diarahkan agar membina folder masing2 pada ‘File’ dan juga ‘link’. Ini adalah untuk memudahkan penyelia melihat perkembangan kami dalam proses pembinaan blog. Selain itu, ahli kumpulan juga dapat melihat blog ahli yang lain dengan hanya membuka ‘link’ pada folder ahli yang lain.

Internet merupakan sesuatu perkara yang sangat penting dalam proses latihan ilmiah kami ini Hal ini kerana pembinaan blog dilakukan pada internet. Oleh kerana internet selalu ‘slow’ dan ‘server down’ menyebabkan penulis kurang bersemangat membuat blog ini khususnya dan umumnya melayari internet disamping dorongan rasa malas penulis.

Yahoogroup memainkan peranan yang penting dalam perjalanan latihan ilmiah ini kerana fungsinya yang pelbagai dan memudahkan penyelia dan ahli latihan ilmiah ini. Sekian…

0 Comments:

Post a Comment